🤸‍♀️ Slik skaper du din egen motivasjon

Motivasjon

🤸‍♀️ Slik skaper du din egen motivasjon

Sier du ofte til deg selv at du ikke har viljestyrke? At du ikke klarer å holde i gang over tid? 😣Det er mange som sier dette til seg selv. Frykt og tunge slitsomme utfordringer stopper hodet vårt fra å ha lyst til å hoppe i det. Har du lyst til å finne din glede og skape din indre motivasjon? 🌞


Visste du at når du bruker litt tid på å finne en treningsform som gleder deg, er det med på å skape den motivasjonen du trenger – du kan trigge den frem. 😀


Det er viktig at du ikke legger lista skyhøyt. Bare litt bevegelse kan bety så mye når du ser på det i års perspektiv. Korte økter15 minutter, eller bare 5 minutter blir totalt veldig mange minutter til sammen om du gjør litt hver dag, noen dager i uka.


🎇 Ta sats – hopp i det og gjør det med glede 😊

Slik skaper du motivasjon – 6 steg som hjelper deg i gang

Steg 1: Ta action. Røys deg opp (ja nå…) og strekk deg skikkelig i 60 sekunder. Nå har du startet motivasjonskarusellen, du er i gang. 60 sekunder hver dag 365 dager i året gir resultater. Gjør litt etter litt, og kos deg på veien 😉

Steg 2: Legg listen så lav at du kjenner du kommer deg igjennom økten. Kom over dørstokkmila med en overkommelig øvelse på 1.minutt eller 5.

Steg 3: Legg treningstøyet frem dagen før og kle det på deg når du kommer hjem fra jobb. Gå en kort tur, om så kun opp og ned trappen til huset ditt. Så lenge du kler på treningsklærne har du tatt action og kommet i gang. Kjøp ei skikkelig fin og flott drikkeflaske, som du stolt bærer med deg. Husk å drikk rikelig med vann i løpet av dagen og treningen din. Gled deg til å ta på det fine og behagelige treningstøyet ditt.

Steg 5: Mindset, tankesett er viktig. Prøv å legg merke til tankene dine. Negativ selvsnakk? Prøv å snu dette. Coach deg selv, hva ville du sagt til din bestevenn om hun snakket negativt om seg selv? Si de samme gode varme ordene til deg selv, med kjærlighet.  Snakk med en og venn eller kjæresten om negativt selvsnakk og spør om de kan hjelpe deg litt, for å snu dette.

Steg 6: Stopp den indre dialogene som forteller deg at du ikke klarer, ikke får til, eller at  du mislykkes. Stopp opp og fake it to you make it. Du kan rett og slett «fake» en ny god og positiv tanke om deg selv. Si «Jeg er god nok», «ett minutts trening har effekt».

Når du gjør dette, spinner motivasjonskarusellen videre.

Du trenger ikke trene en intensiv time for å få resultater.

I dette intervjuet kan du høre oss snakke mer om akkurat dette temaet. Du finner det på Instagram: https://www.instagram.com/p/COSIynYHxEh/

Litt og ofte er en stor trigger for motivasjonen. Det har også en god effekt på kroppen

«15 min øktene ga meg motivasjon. Så jeg fortsatte med en ny økt på 30 minutter. Jeg hadde ikke planlagt å gjøre noe mer enn treningen på 15 min, men det gikk så bra at jeg ble trigget til å gjøre mer. Det er så godt å høre på ordene dine under treningen – det motiverer». – Thea

I medlemsportalen Mindful Movement ligger det korte og mobilitetsøvelser på kun 15 minutter.

«Mobilitetsøvelser på 15 minutter. Ga meg masse motivasjon til å gjøre mer.»

5 minutter her og 10 minutter her har stor effekt – Lena.

Ønsker deg en fin hverdagsglede og bevegelsesfrihet
Klem fra Lena

Del:

Kategorier

Stikkord

Se flere innlegg

Bevegelsesfrihet

Er du stiv i korsryggen?

Utfordring med korsryggen Jeg har jobbet i over 17 år som rehabiliterende trener, og har i løpet av disse årene møtt veldig mange som kommer

Gratis

Om Lena Kralicek

Lena Kralicek - online trening

Jeg er utdannet yogalærer RYT 200, Ergoterapeut, rehabiliterende personlig trener, massør, NLP Master practitoner, og instruktør i en rekke andre treningsformer. Jeg har vært toppidrettsutøver og delvis på landslaget i alpint frem til jeg var 23 år.

Jeg har hele mitt liv vært interessert i bevegelse og den gleden fysisk aktivitet kan bidra til i menneskers liv. Jeg har et holistisk syn på trening og elsker å inspirere og hjelpe andre til å finne balanse i kropp og sinn. Jeg har jobbet mye med å hjelpe mennesker på alle ulike fysiske nivåer og brenner for å gjøre trening tilgjengelig for uansett nivå du måtte være på.