Bli med på hoftemobilitetutfordring – 3 uker!

Har du lyst til å føle deg mer fleksibel og sterkere i hoftene?

Bli med på hoftemobilitetutfordring – 3 uker!
Hoftene har stor betydning for hvordan vi beveger og utvikler styrke i kroppen vår. Har du lyst til å føle deg mer fleksibel og sterkere i hoftene? Disse mobilitetsøvelsene er noen av mine hofte-favoritter. Bli med!

  • 3 korte fine økter
  • Under 15 minutter
  • Kombiner sammen med dine andre aktiviteter i hverdagen
  • På båtturen, gåturen, skituren eller mens du drikker morgenkaffe – jeg viser deg hvordan.
  • Print ut din egen timeplan, som du får gratis sammen i dette kurset.

Hoftemobilitets rutine – å sitte på huk
Denne er super å gjøre mens du drikker morgen kaffen 😉
Huken er vår ur-sittestilling.

Før våre stoler kom til verden, satte vi alltid i dype posisjoner for å hvile, spise, og gå på do. Det å kunne sitte på huk er utrolig viktig og sier noe om vår mobilitet i hofter, korsrygg, knær og ankler. Du bedrer løfte teknikk for ryggen i hverdagslivet.

Dette får du:

ØKT 1
Her har vi ekstra fokus på utad-rotasjoner i hoftene. Vi jobber også med litt ankelmobilitet og avslutter med en deilig avspenningsøvelse for psoas – dyp hoftemuskulatur.

ØKT 2
Denne mobilitetsvideoen har ekstra fokus på styrking av innad-rotasjon av hoftene og styrking av dyp hoftemuskulatur

ØKT 3
I denne økta jobber vi særlig med å åpne opp i hofteleddsbøyene.

Fra toppidrettsutøver til rehabiliterende personlig trener.

Lena er utdannet yogalærer RYT 200, Ergoterapeut, rehabiliterende personlig trener, massør, NLP Master practitoner, og instruktør i en rekke andre treningsformer. Hun har vært toppidrettsutøver og delvis på landslaget i alpint frem til hun var 23 år.

Hun har hele sitt liv vært interessert i bevegelse og den gleden fysisk aktivitet kan bidra til i menneskers liv. Hun har et holistisk syn på trening og elsker å inspirere og hjelpe andre til å finne balanse i kropp og sinn.

Lena har jobbet mye med å hjelpe mennesker på alle ulike fysiske nivåer og brenner for å gjøre trening tilgjengelig for uansett nivå du måtte være på.

Lena er eier av House of Mindful Movement – et lokalt treningsstudio i Mo i Rana.

Tilbakemeldinger

«Trening hos Lena er fantastisk lystbetont, en har alltid lyst å dra på trening.

Lena ser alle og tar hensyn til alle sine ulike plager og tilpasser øvelsene etter hva hver enkelt klarer.

Har selv fått hjelp til å trene opp håpløse vonde knær, så i dag fungerer knærne veldig godt. Kan i dag sitte i huken, der jeg tidligere nesten ikke kunne bøye knærne.

Blitt sterk i hele kroppen og kan gjøre det jeg har lyst til, uten å tenke over om jeg vil klare det, uten for store smerter.»

Randi, 63 år

«Jeg trener Vinyasa yoga etter å ha vært nysgjerrig på det i flere år, og har blitt veldig begeistret!

En treningsform som aktiverer hele kroppen, samtidig som hodet får koble ut.

Jeg trener hos Lena, som er en fantastisk ambassadør for yoga og bevegelighetstrening, og som på en svært behagelig måte klarer skape trivsel i timen, uansett hvordan nivå man er på. Medisin for kropp og sinn!»

Stian, 40 år

«I fem år har jeg trent fast bevegelighet hos Lena. I en sittestillende jobb framfor PC merket jeg hvor fort kroppen stivnet og smerter kom.

Trening med Lena har gjort at kroppen er myket opp igjen.»

Idun, 36 år

Kjøp nettkurset i dag!